Kamerarädsla

Hej!
 
Nu tänkte jag ta upp något jag har fått problem med nu senaste veckorna. 
Jag har alltid haft svårt att stå framför kameran, för jag blir så otroligt osäker när jag ska stå där framför och le. 
Jag har en farfar som har fotat mig och min syskon sen jag föddes. Har alltså över 2000 bilder på mig, bara mig. Från varje månad från den 23 mars 1997 till november 2013 (han har inte fotat för december än). Och även han har haft svårt att få mig att stå framför kameran. 
 
Ibland har jag mina "bra/bättre" dagar då jag kan tycka att det är helt okej att stå framför kameran, men för de mesta så får farfar ta sin bild sen står jag helst inte framför om jag inte måste. 
 
Och jag kan tycka det är ett jättetråkigt sida av mig. För när man ser tillbaks på gamla bilder, om man har bilder med kompisar som man tagit, kan man tycka att bilden/motivet ser jätteroligt/gulligt ut. Men grejen är den att jag har inte alls många såna bilder. Kanske några från balen/skolavslutningen som jag har tagit med mina kompisar ( på mig själv också då). Och det är för att jag tycker det är så extremt jobbigt att stå framför kameran, vet inte varför det har bara blivit så. Och nu under dom senaste veckorna/månaderna har mitt självförtroende varit på noll (och är fortfarande) har en kamera som är riktad mot mig blivit som en "fiende". Jag vänder mig om varje gång någon tar upp en kamera, eller om mina kompisar vill ta bilder. Jag går undan,vänder mig om och gör allt för att inte komma med på bilden. 
 
Och jag förstår att ni tycker det är roligt när jag bara vänder mig, alltså att ni vill ta flera bilder tills ni har en bild på mig. Och ni får fortsätta göra så om ni känner före, men det är svårt. För just när det gäller kameran så är jag snabb. 
 
Och nu när ni har läst såhärlångt kan ni ju fortsätta, right? 

Oavsett om ni tar en bild och säger "åh vad fin den blev" så har jag extremt svårt att hålla med. För jag blir verkligen inte bra på bild. Aldrig blir jag det. Och det är så irriterande! För när mina kompisar tar bilder blir dom hur bra som helst och allt såntdära. Men jag har fan inte den förmågan,sorry guys ( och det är därför jag är lite pain.in.the.ass när ni vill ta kort tillsammans med mig/på mig. ) Jag tycker att jag är ful på varenda bild. Säg vad ni vill, men jag har svårt att ta in bra saker.
 
Här har vi en bild från Bandy Baj Najt med scouterna. Där sprang (gick..) Daniel Ahlberg runt och fotade,fotade även denna bild. Bilder är bra, hur bra som helst. Men motivet (alltså jag) gillar jag inte. Eftersom det just handlar om mig. Här har ni mig, när jag är smått "irriterad" för att jag inte gillar oh vara med på bild. That's why dom sura ögonen på bilden. 
 
Och är man inte bra framför kameran finns det ju en baksida av kameran. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback