Varför säger vi "vi ska träffas… " när vi inte kan hålla det?

Hej!
 
Ni kommer ihåg precis innan sommaren,eller på skolavslutningen när alla sa "vi måste träffas nu under sommarlovet, hålla kontakten och allt vad det nu är.." Jag sa så, hände det? Nja. Några få styckna kanske, några enstaka.. Men dem andra jag sa det till träffade jag aldrig under sommaren (och vissa har jag inte träffas nu heller).. Jag tycker det är jättesynd att det är så, för jag vill träffas och så, men jag är sämst på att fråga och jag är sämst på att märka när folk vill träffas.. Jag är ledsen om jag sa "vi ska ses i sommaren" om jag inte höll det, men som sagt.. så var jag ju sämst på att höra av mig. 
 
Även nu när jag går i gymnasiet så sa nästan alla "vi måste fortsätta hålla kontakten.. bla bla bla"ni fattar vad jag menar? Idag är det inte många som jag håller kontakten med. Alltså visst vissa av dem går i min skola, och då säger man ju hej när man möts i skolan, men det blir inget mer än så. Och kan inte riktigt säga att det är "att hålla kontakten".. Det är synd för vissa hade jag ändå en bra/hyfsad kontakt med i högstadiet. Nu har jag kontakten med typ, några få ibland.. 
 
Som min kompis (Bella ) som även hon skrev att hon tappat kontakten med alla i gamla klassen. 
Vissa personer bryr jag mig helt ärligt inte om längre, dom bara var där i klassen, typ. Men vissa saknar jag extremt mycket att gå med, träffa varje dag osv..
 
Här kanske det är nån som inte är med på bilden.. Men ja, här var min gamla klass. 
 

Kommentarer
Fatma säger:

Förstår vad du menar! Det är verkligen alltid så!

Jag vet inte om du brukar vara med i tävlingar? 1 December börjar en julkalender på min blogg där man varje dag vinner priser. Bland annat smink, kläder och prylar! :)

2013-12-09 | 04:37:16
Bloggadress: http://fatmas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback