Nyårslöften inför 2 0 1 4

Hej!
 
Nu tänkte jag skriva och berätta lite om mina gamla (dom jag kommer ihåg) och dom nya jag ska ha för detta år.
 
Okej, mina gamla- 
 

Träna. Typ varenda människa har som nyårslöfte att börja träna, äta nyttigt och bli mer fit. Hur ofta håller man det? Jag gjorde inte det iaf. Jag började träna ganska bra, ändra fram till sommaren. Sen orkade jag inte träna när jag jag jobbade. Så det blev lite så ofta, men några gånger blev det. Och det blev lite i höstas sen blev det för kallt ( jag tränade ute/hemma så..). 
 
Bättra mig i skolan. Det här har väldigt många också, typ att höja sig i massa ämnen, bli duktiga och göra läxor och prov i tid. För en gång skull lyckades jag hålla det här. Jag höjde mig med 30poäng till gymnasiet, vilket jag är jätteglad över. Jag började lägga upp ett "schema" när jag hade mycket plugg, när jag skulle göra det så att jag såg när det skulle göras.Även när jag började gymnasiet har det gått bra i skolan, dock har vi inte haft så jättemycket att ta hem. Men ändå, det vi har tagit hem har jag börjat plugga på direkt. 
 
Mina nya-
 

Bli mer posetiv. Jag har alltid lyckas bli så negativ, speciellt om det handlar om mig. Eller om jag ska göra något så säger jag ofta "det här kommer inte gå, jag kommer bara göra så att det blir fel" och sånt där. Och jag vill verkligen försöka bli mer posetiv, för allt blir mycket lättare då. Både för mig, och dom i min omgivning.
 
Försöka ta åt mig av komplimanger. För även här har jag lätt att vrida det till det negativa. Det blir oftast å, vet inte varför. Som om någon säger att något jag gjort är fint, så vänder jag det, så blev det helt plötsligt fult i mina ögon.  Jag måste börja någonstans, och det kan vara små kommetarer/komplimanger som egentligen inte har sån stor betydelse. Sen bygger jag upp det, och till slut kanske jag kan ta åt mig av alla komplimanger. Förhoppnigsvis.
 
Hjälpa min fina vänner. Jag är en sån person som gärna hjälper varenda människa på denna jord. Som förtjänar det. Jag vill göra allt så att min omgivning mår bra. Jag vill hjälpa till så gott det går, och att finnas där för dom. För jag vet det själv, att den personen kanske inte vill ha hjälp av just mig, men den personen ska veta att jag finns där för den personen, oavsett vad. Och hjälper jag min omgivning så att den mår bra/bättre. Mår jag bättre!
 
Sen läste jag en sak på Bella's blogg. Hon hade en burk med lappar i, där hon hade skrivit händelser under året som varit bra. Jag tänkte göra nästan samma sak, fast varje dag. I ett år skriva en bra sak jag gjort/sagt. För att höja mitt självförtroende ännu mer ska jag skriva ner det. För att sen kolla tillbaks under året. Och jag börjar idag. Och det behöver inte heller vara så stora grejer, det kan vara "emma var trevlig mot den perosonen" 
 
 
Åh, minnen! Åttans skolavslutning, Och där är Bella ↑
 

 

Kommentarer
agnesandersson säger:

Hoppas du har haft en bra start på det nya året finis!
kram

Svar: Inte bästa starten, men hoppas desamma till dig! :)
Emma Österberg

2014-01-02 | 16:40:49
Bloggadress: http://acha.blogg.se
LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams säger:

Jättebra sak det där med burken! Jag har så det här året att när det hänt något roligt eller speciellt så ska jag lägga i en lapp! :)

Svar: Det låter ju toppen! :)
Emma Österberg

2014-01-03 | 22:24:56
Bloggadress: http://babustylee.webblogg.se
Cajsa säger:

här var det länge sen jag va in! :O allt bra med dig? :)

Svar: Allt kan bli bättre, men helt okej. Hur är det med dig? :)
Emma Österberg

2014-01-03 | 22:31:05
Bloggadress: http://cjssong.se
Cajsa säger:

gumms då..:( med mig är det fantastiskt bra! :D

Svar: :( Vad bra! Bra start på 2014? :D
Emma Österberg

2014-01-03 | 22:42:16
Bloggadress: http://cjssong.se
Cajsa säger:

ja det har det verkligen varit. :) men inte din eller? :(

Svar: Vad bra! Nej, inte riktigt :(
Emma Österberg

2014-01-03 | 22:46:14
Bloggadress: http://cjssong.se
Cajsa säger:

hm...men året har många dagar att göra till bra dagar om inte annat! :D Man får tänka så. ;-)

Svar: Absolut, tack. Du fick mig på bättre humör nu! :)
Emma Österberg

2014-01-03 | 22:56:02
Bloggadress: http://cjssong.se
Fatma säger:

fin bild!

Svar: Tack! :)
Emma Österberg

2014-01-22 | 01:24:32
Bloggadress: http://fatmas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback